پاسخ جمهوری اسلامی ایران به گزارش های برجامی و پادمانی مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در خصوص فعالیتهای هستهای ایران از سوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای بینالمللی مستقر در وین، ارائه و منتشر شد.
سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه شوراهای حل اختلاف خبر داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حذف چند بازرس آژانس از ایران، گفت: اصلاً سه یا چهار نفر از آنان چندین سال است به ایران نیامدهاند و آژانس هم ۱۲۷ بازرس تأییدشده در ایران دارد و این چند نفر، عددی نسبت به کل بازرسانی که در ایران دارند، نیست.
اسلامی در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام گفت: غربیها نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند، اما خود به تعهداتشان عمل نکنند.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبهای با الجزیره گفت که عمل به همه تعهدات توافق هستهای تنها در صورت رفع کامل تحریمها صورت خواهد گرفت.
معاون سازمان انرژی اتمی تاکید دارد که برجام دیگر طراوات و کارآیی به ویژه برای آمریکا و اروپا ندارد؛ از این رو باید موضوع دیگری مثل منافع اقتصادی مشترک، موضوع مذاکره قرار گیرد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سهم برق هسته ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است؛ این سهم هم منطقی است، هم مطالعه شده و هم پشتوانه اطلاعاتی اش وجود دارد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمانهای بینالمللی مستقر در وین در نشست کمیته مقدماتی بازنگری معاهده عدم اشاعه هستهای (NPT) خطاب به نمایندگان دولتهای عضو، مواضع اصولی کشورمان را مطرح کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم برنامه مصوب شده برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق که قاطعانه مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد را پیش ببریم و تولید برق از سبد انرژی هستهای را به این سقف برسانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دانش و فناوری هستهای و نقش و تاثیر آن در زندگی مردم به کتابهای درسی میآید.