رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران تسلیم فشارها نخواهد شد و از حقوق ذاتی و مسلم خود ذیل ان پی تی و حقوق بینالملل کوتاه نخواهد آمد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صنعت هستهای پیشران علوم و فنون پیشرفته است و نیازی مبرم در تمامی سرفصلهاست و هیچکس نمیتواند این صنعت را از مردم ایران بگیرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به گزارش سازمان ملل که به مشاهده این رسانه رسیده است، عنوان کرد که آژانس بینالمللی انرژی اتمی و ایران به توافق نرسیدهاند.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در سخنانی ادعا کرد: تلاشهایی برای برگزاری نشست دیگری با ایران، شاید ظرف چند روز آینده در وین در حال انجام است.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: تصمیم تروئیکای اروپایی برای آغاز روند فعالسازی مکانیسم ماشه، «سیاسی» بوده است.
رافائل گروسی در مصاحبه با «فاکس نیوز» خطاب به ایران گفت: «اگر بخواهید از تکرار آنچه در ژوئن [جنگ ۱۲ روزه] دیدیم جلوگیری کنید باید این فعالیت ها ازسر گرفته شوند.
در میانه اختلافات و نگرانیهای تازه، مدیرکل آژانس با اشاره به آمادگی تهران برای مذاکره فنی، زنگ تغییر را به صدا درآورد؛ اما همزمان از ابهامات درباره تاسیسات سخن گفت. آیا این بار دریچهای برای همکاری جدید باز میشود یا بنبستها همچنان پابرجا خواهد ماند؟
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با بیان اینکه راه حل نظامی نسبت به برنامه هستهای ایران راه مناسبی نیست، گفت: تنها راه خروج از این وضعیت، مذاکرات بلندمدت و یک توافق جدید و شفاف است.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در اظهاراتی بدون محکوم کردن حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: «با توجه به تخریب بخش قابل توجهی از زیرساختهای هستهای ایران، ما هنوز به یک راه حل پایدار برای این مشکل نیاز داریم. این راه حل نمیتواند نظامی باشد.»
آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که گروهی از بازرسان این سازمان امروز (جمعه) تهران را به مقصد وین ترک کردند.