مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی بدون محکوم کردن حملات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هستهای ایران تصریح کرد که نیروگاههای هستهای هرگز نباید هدف قرار گیرند و مساله هستهای ایران باید از مسیر دیپلماسی پیگیری شود.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب اعلام کرد: «این تأسیسات در دست ساخت بود و هنوز عملیاتی نشده بود. هیچ مواد هستهای در این تأسیسات وجود نداشت، در نتیجه خطر تشعشع هستهای وجود ندارد.»
رپیس سازمان انرژی اتمی در خصوص وضعیت تاسیسات هستهای ایران اعلام کرد که شرایط خوب است.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با وجود ارائه گزارشهای سیاسی و غیرفنی در خصوص برنامه صلح آمیز هستهای ایران تاکید کرد: تاکنون به مدرکی مبنی بر وجود تلاش از سوی ایران برای ساخت سلاح هستهای دست نیافته است.
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه مدعی آسیب رسیدن به سانتریفیوژها در تأسیسات هستهای نطنز بر اثر حمله رژیم صهیونیستی شد.
مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی امروز دوشنبه گفت که بازرسیهای این نهاد بینالمللی در ایران ادامه خواهند داشت.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی تصریح کرد که هیچ نشانهای از حمله به بخش زیرزمینی تاسیسات نطنز وجود ندارد.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی در بیانیهای اعلام کرد که در حمله به تاسیسات هستهای اصفهان تاکنون هیچ افزایشی در سطح تشعشعات خارج از سایت گزارش نشده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که در نطنز، بخشی از آسیبها به بخشهای سطحی وارد شده و خوشبختانه عمده تأسیسات، که در زیر زمین قرار دارند، آسیبی ندیدهاند.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که سطح تشعشعات در اطراف تأسیسات هستهای نطنز بدون تغییر باقی مانده و نوع آلودگی رادیواکتیو داخل سایت، با تدابیر حفاظتی مناسب قابل مهار است.