قیمت تیرآهن
آهن ملل
اصفهان آهن ۱
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۷۹۶۱

پارالمپیک ۲۰۲۴|پاراتیروکمان به دنبال مدال،این بار بدون نعمتی

پارالمپیک ۲۰۲۴|پاراتیروکمان به دنبال مدال،این بار بدون نعمتی
پاراتیراندازی با کمان ایران در حالی در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند که زهرا نعمتی را برخلاف سه دوره قبلی در اختیار ندارد، اما همه امیدوارند نماینده‌ای از این رشته روی سکو قرار بگیرد و مدال‌آور باشد.
۱۳:۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

پارالمپیک 2024 پاریس از روز چهارشنبه 7 شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه در پایتخت فرانسه آغاز می‌شود.

کاروان کشورمان با نام «فرزندان ایران» با 65 ورزشکار در 10 رشته والیبال نشسته، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری در این رویداد بزرگ شرکت می‌کند؛ رویدادی که 4400 ورزشکار از کشورهای مختلف در آن حضور خواهند داشت.

* پاراتیروکمان با 6 ملی‌پوش در پاریس

یکی از رشته‌های اعزامی ایران، پاراتیروکمان است. غلامرضا رحیمی، علی سینا منشازاده، هادی نوری، سمیه رحیمی، فاطمه همتی و محمدرضا عرب عامری 6 ملی‌پوش این رشته هستند و در کنار میلاد وزیری به عنوان سرمربی،  مجید احمدی و هزار شمس به عنوان مربی برای افتخارآفرینی تلاش خواهند کرد.

نسبت به دوره قبلی غلامرضا رحیمی و علی سینا منشازاده همچنان در ترکیب تیم ملی حضور دارند و البته چهره 4 عضو جدید دیده می‌شود.

* ششمین حضور، این بار بدون زهرا نعمتی

تیم ملی پاراتیراندازی با کمان ایران برای ششمین بار راهی پارالمپیک می‌شود. با وجود آنکه این رشته از همان نخستین دوره پارالمپیک 1984 حضور داشت، اما نخستین اعزام کمانداران معلول ایران در سال 2000 و در سیدنی رقم خورد که البته تلاش سه ملی‌پوش اعزامی هیچ مدالی به همراه نداشت. در پارالمپیک 2004 آتن مجدداً سه ورزشکار در رشته تیروکمان اعزام شدند که باز هم دستِ خالی به کشور برگشتند.

پس از غیبت در 2008 پکن، شهر لندن در سال 2012 میزبان سومین حضور ملی‌پوشان پاراتیراندازی با کمان ایران بود. حاضل تلاش شش ورزشکار اعزامی در این رشته، یک طلا توسط زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی و یک برنز در ریکرو تیمی توسط تیم سه نفر زهرا نعمتی، زهرا جوانمرد و راضیه شیرمحمدی بود. نعمتی درحالی درخشید که پیش از آن هیچ بانوی ورزشکاری از ایران موفق به کسب مدال طلا در المپیک و پارالمپیک نشده بود.

درخشش نعمتی در پارالمپیک 2016 ریو نیز تداوم داشت و او یک طلا در انفرادی و یک نقره در تیمی به دست آورد. در این دوره هفت نماینده از ایران حضور داشتند و حاصل تلاش آنها دو طلا توسط زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی، یک نقره توسط تیم نعمتی و ابراهیم رنجبر و و یک برنز نیز توسط رنجبر بود.

در پارالمپیک 2020 توکیو نیز که 6 نفر اعزام شده بودند، باز هم زهرا نعمتی صاحب مدال طلا شد و در این زمینه هت‌تریک کرد. همچنین رمضان بیابانی به مدال نقره در کامپوند رسید تا ایران در میان 42 کشور شرکت کننده، در رده سوم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث