قیمت تیرآهن
آهن ملل
اصفهان آهن ۱
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۹۱۸۳

شاگردان گاتسالوف بعد از غیبت در پاریس به آلبانی می‌روند؟

شاگردان گاتسالوف بعد از غیبت در پاریس به آلبانی می‌روند؟
بعد از آنکه کمیته بین‌المللی المپیک مانع از حضور ستاره‌های روس در پاریس شد و مامیاشویلی این المپیک را تحریم کرد، حالا سوال اینجاست آیا کشتی‎گیران این کشور می‌توانند در جهانی آلبانی حضور پیدا کنند؟
۱۲:۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

 رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی کشتی آزاد و فرنگی 7 تا 10 آبان ماه، بلافاصله بعد از برگزاری رقابت‌های زیر 23 سال جهان، در آلبانی برگزار می‌شود.

کشوری که سال گذشته در پی امتناع فنلاند از صدور ویزا برای کشتی‌گیران روسیه و بلاروسی، به عنوان میزبان جدید مسابقات جهانی امیدها انتخاب شد.

سال 2023 ابتدا لهستان اعلام کرد که به کشتی‌گیران روس و بلاروسی اجازه شرکت در مسابقات زیر 23 سال جهان (جوانان) را نخواهد داد که UWW میزبانی این پیکارها را از لهستان گرفت و به اردن داد و سپس آلبانی هم به خاطر شرکت دادن روس‌ها و کشتی‌گیران بلاروسی در مسابقات جهانی امید، جایگزین تامپره فنلاند شد، که البته ویزای کشتی‌گیران ایرانی را صادر نکرد و این رقابت‌ها سال گذشته در غیاب تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد ایران که قهرمان و نایب‌قهرمان سال 2022 زیر 23 سال جهان بودند، به انجام رسید.

سال 2024، کشتی‌گیران شاخص و عنوان‌دار روسی و بلاروسی برای حضور در رقابت‌های المپیک با ممانعت کمیته بین‌المللی المپیک مواجه شدند و درنهایت فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد این رقابت‌ها را تحریم خواهد کرد و حالا این سوال مطرح است که آیا شاگردان حاجی‌مراد گاتسالوف می‌توانند در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی شرکت کنند؟

درحالیکه مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان با حضور کشتی‌گیران روسی و بلاروسی برگزار شده و باتوجه به میزبانی تیرانا، روس‌ها و بلاروسی‌ها مانعی برای حضور در مسابقات جهانی ندارند، اما هنوز منابع روسی خبری مبنی بر اینکه این تیم‌ها با چه نفراتی به آلبانی خواهند آمد، اعلام نکرده است.

طبیعتا ستاره‌های کشتی روسیه حتی در اوزان المپیکی، باتوجه به اینکه در پاریس کشتی نگرفتند، محدودیتی برای حضور در آلبانی در اوزان غیرالمپیکی ندارند.

انتهای پیام/

 
 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کشتی آزاد
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث