آهن ملل
اصفهان آهن ۱
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۰۰۵۶

اسپالتی: می‌توان نشانه‌های بلوغ فکری را در ایتالیا دید

اسپالتی: می‌توان نشانه‌های بلوغ فکری را در ایتالیا دید
سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا عملکرد شاگردانش را در شب کسب دومین پیروزی متوالی در لیگ ملت‌های اروپا ستود.
۱۲:۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

در ادامه دیدارهای دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، شب گذشته (دوشنبه) از گروه A مسابقات، در شهر بوداپست مجارستان، تیم‌های ملی ایتالیا و اسرائیل برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند که این بازی با برتری 2 بر یک آتزوری همراه بود. این دومین برد متوالی ایتالیا بود و جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کرد. در این بازی ابتدا داویده فراتسی با ضربه سینه خود توپ ارسالی توسط فدریکو دیمارکو را به گل تبدیل کرد و پس از او مویزه کین، طلسم سه ساله گل نزدنش برای آتزوری را شکست. ایتالیا اگرچه در ادامه یک گل دریافت کرد تا با حداقل اختلاف بازی را ببرد اما این شانس را داشت که گل‌های بیشتری به ثمر برساند.

لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا در واکنش به نمایش خوب و پیروزی شاگردانش در بوداپست به شبکه رای اسپورت ایتالیا گفت: بازی، استثنایی بود، چون کلی موقعیت خطرناک داشتیم که قبلاً درباره‌ شیوه ایجاد آنها صحبت کرده بودیم و در این مسابقه اجرا شد به خصوص در نیمه اول. بعد از آن کمی عقب نشستم که شاید دلیلش خستگی بود و در آن مقطع تصمیمات مناسبی نمی‌گرفتیم؛ در ضمن ترافیک میانه میدان هم زیاد بود و به همین دلیل پیدا کردن کانال‌های خالی برای فرستادن توپ به عمق میدان سخت شد.

این نخستین باری بود که ایتالیا در ترکیب اصلی‌ خود پنج بازیکن متولد سال 2000 به بعد داشت اما با وجود پایین بودن میانگین سنی تیمش، اسپالتی به پختگی آنها اشاره داشت.

سرمربی سابق ناپولی افزود: واقعیت این است که بازیکنان ما منظم، سازمان یافته و با صبر و حوصله لازم برای رسیدن لحظه مناسب حمله بازی کردند و این‌‌ها نشانه‌های بلوغ فکری در تیم ماست.

بسیاری معتقدند که تغییر آرایش بازی ایتالیا به 2-5-3 سبب شده که عملکرد آن نسبت به آنچه در یورو 2024 ارائه کرد، متحول شود. این سیستم، توسط بسیاری از باشگاه‌‌های سری A به کار گرفته می‌شود و به همین دلیل برای بسیاری از بازیکنان آشنا‌تر از سیستم دفاع با چهار نفر است.

اسپالتی در این باره هم تأکید کرد: از نظر تاکتیکی، بازیکنان در شناخت پست‌های‌شان خوب کار می‌کردند اما اکنون آنها دارند در همان پست‌هایی بازی می‌کنند که در رده باشگاهی دارند. آنها الان می‌دانند که بازی در چه جهتی جریان دارد و ما هم دیدیم که پاسکاری آنها در نیمه دوم بسیار بهتر بود.

بازی بعدی تیم ملی ایتالیا 19 مهر در خانه برابر تیم ملی بلژیک است.

انتهای پیام/

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: اخبار ورزشی
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین