آهن ملل
اصفهان آهن ۱
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۰۲۴۴

بازنشستگان نگران اصلاح آیین نامه متناسب سازی حقوق/ بالاخره حقوق بازنشستگان چقدر زیاد می‌شود؟

بازنشستگان نگران اصلاح آیین نامه متناسب سازی حقوق  بالاخره حقوق بازنشستگان چقدر زیاد می‌شود؟
بناست ۹۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که خودش از ریشه و اصل ماجرا ۱۰ درصد کمتر است، باز دوباره پس از کسر بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد از جمع حقوق و فوق‌العاده‌‌های مشمول کسور بازنشستگی شاغلین همتراز برای بازنشستگان محاسبه شود و این یعنی؛ قطعاً کمتر از ۹۰ درصد خواهد شد.
۱۱:۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

اصلاح آیین‌نامه متناسب‌سازی از سوی دولت به این ترتیب که حقوق شاغلان بعد از کسر مالیات و بیمه، مشمول قواعد هم‌ترازی شود، موجب نگرانی بازنشستگان شده است.

محمدسعید بهوندی، فعال صنفی فرهنگیان بازنشسته در این رابطه می‌گوید: بر اساس آیین‌نامه‌ی اجرایی که به تصویب دولت رسیده، متاسفانه بناست ۹۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که خودش از ریشه و اصل ماجرا ۱۰ درصد کمتر است، باز دوباره پس از کسر بیمه‌ی سهم فرد و مالیات بر درآمد از جمع حقوق و فوق‌العاده‌‌های مشمول کسور بازنشستگی شاغلین همتراز برای بازنشستگان محاسبه شود و این یعنی؛ قطعاً کمتر از ۹۰ درصد خواهد شد.

وی افزود: این شیوه‌ی عمل مد نظر دولت، دقیقاً بر خلاف نص قانون متناسب‌سازی است. زیرا در بند ۱ جزء ( ر) ماده‌ی ۲۸ قانون برنامه‌ی هفتم توسعه صرحتاً چنین آمده است «به‌منظور برقراری عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب‌سازی حقوق بازنشستگان با نود درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به‌ عمل آورداین افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل چهل درصد و در سالهای دوم و سوم هر کدام سی درصد ما‌به‌التفاوت تا نود درصد یاد‌شده خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این جزء به‌ تصویب هیات وزیران می‌رسد». حال شما بگویید؛ در کجای این بند کوچکترین اشاره‌‌ای به عبارت «پس از کسر فلان آیتم» یا کسر بیمه و مالیات شده؛ بنابراین باید پرسید با این اصلاحات دولت به دنبال چیست؟!

بهوندی ادامه داد: نمایندگان مجلس به عنوان ناظران بر اجرای قانون که اجرای آن هم باید کامل و هم مطلوب باشد، مطمئناً وظیفه داریند پیش از اجرای متناسب‌سازی توسط دولت و ایجاد گرفتاریهای مضاعف بعدی، به سرعت و بدون کوچکترین مماشات، جلو این عمل خلاف قانون را گرفته و متولیان را موظف سازید تا بر مبنای مُرِّ قانون آن را اصلاح کنند.

 
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین