آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۰۷۵۴

جزئیات جدید قتل یاسمین رحمتی

جزئیات جدید قتل یاسمین رحمتی
در روزهای اخیر اخباری منتشر شده حاکی از اینکه یک زن و مرد ۳۶ و ۳۷ ساله در روستای پیربازار شهرستان رشت با اسلحه به قتل رسیده‌اند. یک شب، قاتل یا قاتلان بدون اینکه کسی بداند انگیزه‌شان چیست؛ زن و مرد جوانی را با «اسلحه مجهز به صدا خفه‌کن» در حالی که خواب بوده‌اند به قتل رسانده و بعد با خونسردی محل جرم را ترک کرده اند.
۱۲:۲۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

بامداد ۱۴ شهریور ماه جاری، یاسمین رحمتی و نامزد او چند ساعت بعد از اینکه از مهمانی به خانه بازگشته به‌طور مشکوکی به قتل رسیده‌اند. طبق گفته یکی از اقوام نزدیک یاسمین رحمتی؛ «تلفن‌های همراه یاسمین و نامزدش در دسترس نبوده و به همین خاطر خانواده یاسمین نگران شده‌اند. مادر یاسمین از دوست صمیمی او خواسته به خانه آنها مراجعه کند، اما وقتی دوست یاسمین به خانه آنها رفته، راز این جنایت برملا شده است.»

او در ادامه می‌گوید: «قاتل یا قاتلان کارشان را خوب بلد بوده‌اند، چون همسایه مجاور خانه یاسمین هیچ صدایی از تیراندازی نشنیده است.»

حالا این فرد که از اقوام نزدیک خانواده است به سوالات بیشتر پاسخ می‌دهد.

یاسمین رحمتی اصالتا اهل کجاست و چند سال بود که به رشت رفته بود؟

یاسمین اصالتا اهل اراک بود. یاسمین در اراک به دنیا آمد و آنجا بزرگ شد. بعد برای تحصیل و کار به تهران رفت، اما طی یک‌سال و نیم گذشته به خاطر انجام یکسری از کارهایش تصمیم گرفت به رشت برود. از روزی که یاسمین و نامزد او به قتل رسیده‌اند، اخباری مبنی بر یکسری موارد منتشر شده و افکار عمومی نیز قضاوت‌های نادرستی در این باره داشته‌اند.

یاسمین فرزند چندم خانواده بود؟

کلا دو فرزند بودند و یاسمین فرزند دوم خانواده بود.

مرد جوانی که همراه یاسمین به قتل رسیده، شریک زندگی او بوده است. بیشتر توضیح می‌دهید.

مصطفی؛ بیش از یک‌سال بود که با یاسمین در ارتباط بود. او به خواستگاری یاسمین آمده و نامزد بودند. قرار بود با هم ازدواج کنند، اما چون یکی از اقوام‌مان فوت می‌کند، تصمیم می‌گیرند بعد از چهلم مراسم عروسی را برگزار کنند. یاسمین قبل از اینکه به قتل برسد برای فوت اقوام‌مان به اراک آمده و تازه به رشت بازگشته بود که این اتفاق افتاد.

از حادثه بگویید. خانواده چگونه متوجه می‌شوند یاسمین و نامزد او به قتل رسیده‌اند؟

یاسمین و مصطفی شب حادثه مهمان یکی از دوستان‌شان بوده‌اند. ساعت ۹ شب به سمت خانه‌شان حرکت می‌کنند. همان شب قاتل یا قاتلان به خانه آنها مراجعه و آن دو را در حالی که خواب بوده‌اند به قتل رسانده‌اند. مادر یاسمین فردای همان شب چندین بار با یاسمین و مصطفی تماس گرفته، اما آنها تلفن‌شان را جواب نمی‌داده و موبایل‌های‌شان از دسترس خارج شده بود. مادر یاسمین که نگران آنها شده به یکی از دوستان صمیمی یاسمین گفته به خانه آنها مراجعه کند تا از حال آنها باخبر شود، اما وقتی دوست او وارد خانه شده با جسد خونین آن دو مواجه شده است.

همسایه‌ها از ورود و خروج فرد یا افرادی که با اسلحه وارد خانه این دو شده‌اند، اطلاعی ندارند؟

همسایه مجاور خانه آنها وقتی متوجه ماجرا شده که پلیس به خانه یاسمین مراجعه کرده است. فرد یا افرادی که برای قتل این دو اقدام کرده‌اند هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته‌اند. حتی اسلحه‌ای که با آن شلیک شده مجهز به صدا خفه‌کن بوده، چون همسایه مجاور خانه آنها اصلا صدایی از شلیک گلوله و تیراندازی نشنیده است.

اداره آگاهی اطلاعات خاصی در مورد قتل به شما عنوان نکرده است؟

هیچی به ما نگفته‌اند. فقط این را می‌دانیم که چند پوکه فشنگ در محل جنایت کشف شده که پلیس آنها را تحویل کارشناسان اسلحه داده تا بررسی‌های لازم انجام شود. هیچ مدرکی جهت شناسایی قاتل یا قاتلان وجود ندارد و خانه‌های معمولی در یک روستا آنقدر مجهز نیستند که بخواهند دوربین‌های مداربسته اطراف خانه‌های‌شان نصب کنند. جسد یاسمین و مصطفی بعد از این اتفاق به پزشکی قانونی ارجاع شد و ما فردای همان روز جسد یاسمین را تحویل گرفتیم و برای خاکسپاری به اراک منتقل کردیم. پنجشنبه، ۲۲ شهریور ماه نیز مراسم هفتم یاسمین بود.

فرد یا افرادی با یاسمین و خانواده‌اش یا نامزد او خصومت شخصی نداشته‌اند؟ یاسمین قبل از این اتفاق به خانواده خود چیز خاصی نگفته بود؟

یاسمین و خانواده‌اش اصلا برای کسی آزاری نداشته و ندارند. ما هنوز در شوک هستیم. یاسمین با خانواده‌اش روابط خوب و نزدیکی داشت و هر اتفاقی می‌افتاد برای آنها تعریف می‌کرد. هیچ مورد مشکوکی نبود که بخواهد به خانواده عنوان کند. در این قتل شواهد کافی برای شناسایی متهمان وجود ندارد به همین خاطر بعید بدانم حقایق به این زودی مشخص شود. شخص یا اشخاصی که مرتکب این جنایت شده‌اند، کارشان را خوب بلد بوده‌اند.

«علیرضا حدادی»، رییس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به وقوع این قتل در رشت گفته است: «در پی اعلام وقوع دو فقره قتل در یک خانه ویلایی درشهر رشت، کارآگاهان آگاهی جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند. در این حادثه یک زن ۳۶ ساله و یک مرد ۳۷ ساله غیربومی به قتل رسیدند. مقتولان در یک خانه ویلایی اجاره‌ای ساکن بودند و با سلاح گرم به قتل رسیدند. کارآگاهان تحقیقات خود را برای بررسی موضوع و دستگیری قاتل یا قاتلان آغاز کردند.» همچنین انجمن خانه موسیقی ایران در واکنش به این خبر نوشته است: «یاسمین رحمتی نوازنده سنتور، آهنگساز و استاد دانشگاه تهران به ضرب گلوله به قتل رسیده است. یاسمین رحمتی جز نوازندگی و تدریس در دانشگاه، آهنگسازی آثاری را هم در کارنامه خود دارد. در حال حاضر انگیزه قتل نامشخص و توسط پلیس در حال بررسی است.» هفدهم شهریور ماه رسانه‌ها در مورد قتل یاسمین رحمتی و نامزد او این‌گونه نوشته‌اند: «بامداد 14 شهریور ماه زن و مرد جوانی در منطقه پیربازار رشت به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند. قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب این جنایت از محل حادثه گریخته‌اند. در این حادثه هر 2 نفر به وسیله گلوله از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌ و قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب این جنایت از محل حادثه متواری شده‌اند. هویت زن مقتول مشخص شده است؛ یاسمین رحمتی برای ادامه تحصیل در خانه‌ای در منطقه پیربازار رشت زندگی می‌کرده و از چند ماه پیش با مرد مقتول آشنا شده بود. بر اساس شنیده‌ها مرد مقتول اهل شهر قم بوده است. انگیزه اصلی این قتل هولناک توسط پلیس در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی در این خصوص به زودی اعلام خواهد شد. همچنین بررسی‌های اولیه پلیس نیز نشان می‌دهد که آثار شکستگی روی در و پنجره وجود نداشته است و قاتل یا قاتلان به راحتی وارد خانه شده و پس از قتل به راحتی محل جنایت را ترک کرده‌اند.»

 
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: قتل
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین