آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۰۷۶۶

خبر مهم از صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم از صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان
بازنشستگان از اظهارات وزیر کار جدید در مورد آیین نامه متناسب‌سازی انتقاد کردند.
۱۳:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

«مروتی» بازنشسته کارگری از اظهارات احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با اجرای متناسب‌سازی و صدور احکام جدید بازنشستگان انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از بازنشستگان کشور مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند که بلاتکلیفند و مشخص نیست سهم‌شان از همسان‌سازی چقدر است؛ تاکید کرد: به زودی و انشالله، پاسخ ما بازنشستگان نیست؛ با اینها کار ما راه نمی‌افتد؛ برنامه هفتم می‌گوید متناسب‌سازی باید از ابتدای امسال اجرا شود ولی در نیمه دوم سال هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است.

به گفته وی، وضعیت بازنشستگان کارگری از همه وخیم‌تر و نگران‌کننده‌تر است چرا که قرار نیست برنامه و بودجه، اعتبار خاص برای متناسب‌سازی این بازنشستگان پرداخت کند و مسئولان نیز فقط به گفتنِ «انشالله به زودی انجام می‌شود» اکتفا کرده و بازنشستگان را از سر خود باز می‌کنند.

در روزهای اخیر، «احمد میدری» با اعلام اینکه قانون متناسب سازی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منبع نیاز دارد، گفت تا چند هفته دیگر شیوه نامه دقیق قانون متناسب سازی مستمری بازنشستگان نهایی می‌شود. میدری درباره اینکه احکام همسان‌سازی کی زده می‌شود؛ گفت: هدف همه این بوده که به همین حداقل بگیرها کمک بشود.

خبرنگار می‌پرسد: کی؟ امسال ۶ ماه دیگر داریم..؟  و وزیر کار می‌گوید: ببینید شما این یک بخشی از آن که دست سازمان برنامه وبودجه است امیدواریم تا دو ماه پرداخت شود و هماهنگی بین دستگاه اینها جای خودش ان شالله پرداخت می‌شود تا دو ماه دیگر به ۳/۵ میلیون نفر وبه آن ۷۰۰ هزار نفر هم مشکلی نیست.

 
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین