آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

نشانه‌ای از رشد بازار سهام دیده نمی‌شود/ گروه‌های بانکی و خودرویی جذاب می‌شوند

نشانه‌ای از رشد بازار سهام دیده نمی‌شود  گروه‌های بانکی و خودرویی جذاب می‌شوند
در واپسین روزهای تابستان، همزمان با انتخاب رئیسی جدید برای سازمان بورس، بازار سرمایه با وضعیت خاصی مواجه است. تغییرات اخیر، با افت شدید ارزش معاملات و رکود در بازار، پرسش‌های جدیدی در ذهن تحلیلگران و فعالان اقتصادی به وجود آورده است. در این شرایط، توجه به نشانه‌های جدید و تحلیل دقیق روندهای جاری می‌تواند کلید فهم بهتر وضعیت کنونی و پیش‌بینی تغییرات آینده باشد.
۱۳:۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

در آستانه هفته‌ای جدید، بازار سرمایه با ورود حجت‌الله صیدی، رئیس جدید سازمان بورس، در وضعیت حساسی قرار دارد. در حالی که ارزش معاملات به‌شدت کاهش یافته و بازار به نظر سست و ناپایدار می‌آید، این تغییرات مدیریتی می‌تواند تاثیرات چشمگیری بر روندهای آینده داشته باشد. آیا بازار قادر خواهد بود به مسیر رشد بازگردد یا همچنان در انتظار تحولات جدید باقی خواهد ماند؟

بازار حتی با وجود تغییر رئیس سازمان بورس همچنان بی‌رمق است

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، در تحلیل وضعیت کنونی بازار گفت: «بازار در هفته گذشته، که تحت تاثیر ریاست جدید سازمان بورس و انتخاب حجت‌الله صیدی بود، نوسان خاصی نداشت و این اتفاق باعث نشد بازار سرمایه در روز چهارشنبه، فرش سبزی برای ایشان پهن کند.»

او افزود: «پیشتر در دوران گذشته، شاهد بودیم که بازار سرمایه به مناسبت انتخاب روسای جدید، فرش سبز یا حتی فرش قرمز پهن می‌کرد. تغییرات، ماندن یا رفتن و حتی استعفای رؤسا، همواره با واکنش‌هایی پررنگ در بازار همراه بود. اما امروز آنچه مشاهده می‌کنیم، بازاری است کم‌رمق و کم‌جان که حتی برای رئیس جدید هم فرش سبزی نمی‌گسترد.»

مسیر بازار سرمایه مانند آبان 1402 است اما خبری از سیگنال رشد نیست

الیاس کردی اظهار کرد: «ارزش معاملات به‌شدت پایین است و به نظر می‌رسد ما مسیری بسیار مشابه آبان ۱۴۰۲ در پیش داریم. احتمالاً پس از چند هفته، شاهد رشد انفجاری خواهیم بود، اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از این رشد و تحولات در بازار قابل مشاهده نیست.»

رئیس سازمان بورس باید تصمیمات مشخصی برای بازار اتخاذ کند

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه صحبت‌های خود به ضرورت اقداماتی برای بازار سرمایه اشاره کرد و گفت بازار باید تصمیم‌های تازه‌ای اتخاذ کند. او دراین‌باره توضیح داد: «این هفته بازار سرمایه باید تصمیم‌گیری کند که آیا می‌خواهد به رشد خود ادامه دهد و رشدش را با شیب تندتری پیش ببرد یا می‌خواهد تنها در سهام کوچک وضعیت خوبی داشته باشد. بازار در سهام بزرگ شرایط مطلوبی ندارد.»

الیاس کردی ادامه داد: «به نظر می‌رسد در این هفته، رئیس سازمان بورس باید دست به تصمیم‌گیری عجیبی بزند؛ به این معنا که شرایط موجود را تغییر دهد و به سمت اقداماتی چون مصاحبه‌ها، تصمیم‌ها و رفتارهایی مشخص در قبال بازار سرمایه حرکت کند. زیرا با وعده و وعید، بازار سرمایه به جایی نخواهد رسید و نیاز است تغییرات این‌چنینی برای بازار رخ دهد.»

او در پایان گفت: «به نظر من این هفته مشخص می‌شود که آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر. بنابراین هفته جاری هفته مثبتی خواهد بود و من فکر می‌کنم گروه‌هایی نظیر گروه‌های خودرو و بانکی شرایط خوبی پیدا کنند.»

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: بورس تهران
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین