آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۱۳۳۸

خوراکچی: اقدام شمسایی، رقبا را سردرگم کرد

خوراکچی: اقدام شمسایی، رقبا را سردرگم کرد
کارشناس فوتسال ایران از تصمیم کادر فنی تیم ملی ایران در دیدار با ونزوئلا تمجید کرد.
۱۰:۵۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

محمود خوراکچی درباره پیروزی 7 بر یک تیم ملی فوتسال ایران مقابل ونزوئلا در جام جهانی 2024، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تیم‌ها در اولین بازی هر تورنمنت، شرایط سختی دارند و به همین دلیل در دقایق ابتدایی، کیفیت لازم را نداشتیم. ملی‌پوشان پاس‌های اشتباهی می‌دادند و سعید مومنی واکنش‌های خوبی نشان داد. پس از چهار دقیقه، چهره واقعی تیم ملی را دیدیم و تنوع تاکتیک‌های ایران به چشم آمد.

خیال‌مان از 2 دروازه‌بان بین‌المللی راحت است
وی با تمجید از بازیکنان جوان تیم کشورمان تصریح کرد: نفراتی چون سالار آقاپور، امیرحسین داودی و بهروز عظیمی در این مسابقه باتجربه و پخته بازی کردند. حسن‌زاده، درخشانی، سنگ سفیدی و رفیعی‌پور هم عملکرد بسیار خوبی داشتند. ونزوئلا موقعیت‌های گلزنی زیادی به دست نیاورد، اما تمرکز لازم در باقر محمدی و مومنی دیده می‌شد و خیال‌مان از دو دروازه‌بان بین‌المللی راحت است.

ملی‌پوشان می‌توانند مطابق هر سیستمی بازی کنند
مربی فوتسال ایران با اشاره به کیفیت بازیکنان ایران خاطر نشان کرد: بازیکنانی در تیم ملی داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم مطابق هر سیستمی بازی کنیم. گل دوم ایران زیبایی نقاشی‌های پیکاسو را داشت و از لحاظ زمان‌بندی، پاس‌های یک‌ضرب و ضربه آخر بسیار دقیق بود. این مدل بازی کردن خیلی دشوار است؛ چه برسد در آوردگاهی چون جام جهانی. این نشان می‌دهد بازیکنان، کیفیت لازم و بین‌المللی را دارند.

پاورپلی، توانایی ایران را نشان داد
خوراکچی با بیان اینکه قدرت ایران به ونزوئلا اجازه خودنمایی نداد، یادآور شد: ونزوئلا حدود 9 دقیقه دست به پاورپلی (بازی پنج‌نفره) زد که کاملاً ضعیف بود و دفاع خوب ما باعث شد باقر محمدی کم‌کارترین بازیکن باشد. ایران هم در یک دقیقه پایانی از روش پاورپلی استفاده کرد و دو موقعیت خلق کرد که نشان‌دهنده توانایی تیم ما بود.

فوتسال , فوتسال ایران , تیم ملی فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال ,

اقدام شمسایی، رقبا را سردرگم کرد
وی اقدام وحید شمسایی در استفاده از همه ملی‌پوشان را ستود و گفت: ایران مقابل ونزوئلا به هر 14 بازیکن میدان داد و بیشتر از 20 ترکیب مختلف در زمین داشتیم. این اقدام از سر هوش شمسایی و دستیارانش بود و باعث سردرگمی آنالیزورهای رقبا می‌شود تا دست کادر فنی «رو» نشود.

مقابل فرانسه و گواتمالا نباید اشتباه کنیم
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در مورد وضعیت سایر همگروهان ایران تصریح کرد: نباید فرانسه و گواتمالا را دست‌کم بگیریم و مقابل آنها اشتباه کنیم. هر دو تیم در دیدار اول، از اشتباه بازیکنان رقیب خود بهره بردند و ملی‌پوشان ما نباید مقابل این دو تیم اشتباه کنند. گواتمالا با سیستم «دفاع - ضدحمله» بازی می‌کند و از ضعف دفاعی فرانسه سود برد. فرانسه هم نمایش فوتبالی زیادی دارد و تیمی کاملاً فیزیکی و شوتزن است.

بازیکنان ایران باید به‌سرعت از حمله به دفاع منتقل شوند
خوراکچی با بیان اینکه کار تیمی ایران در بخش تدافعی چندان دیده نشد، اظهار داشت: ونزوئلا کاملاً تدافعی بود و مقابل این تیم نتوانستیم دفاع تیمی بازیکنان ایران را ببینیم. باید سرعت انتقال از حمله به دفاع خودمان را افزایش بدهیم تا ضدحمله نخوریم. ضعف تیمی از ایران ندیدم، اما تیمی در دیدارهای سطح بالا موفق است که خوب ضدحمله بزند و ما باید پادزهر ضدحمله خوب به حریف بزنیم.

به صعود ایران به نیمه نهایی امیدوار شدم
وی درباره سبک بازی دو همگروه دیگر ایران خاطرنشان کرد: گواتمالا و فرانسه قطعاً تدافعی بازی می‌کنند و منتظر قطع توپ و ضدحمله می‌مانند. باید تمرکزمان روی این باشد که توپ‌ها را کمتر از دست بدهیم. سایر مدعیان قهرمانی جهان هم نتایج خوبی گرفته‌اند، اما دیدار با ونزوئلا باعث شد به صعود ایران به نیمه نهایی جام جهانی امیدوار شوم.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث