آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۱۳۴۲
مدیران فدراسیون فوتبال به فکر آبروی کشور و نظام هم نیستند؟

فدراسیون ۵ ستاره روی واکر

فدراسیون ۵ ستاره روی واکر
میزبانی ورزشگاه شهرقدس از مصاف استقلال و الغرافه با حواشی عجیبی همراه بود. فدراسیون ۵ ستاره کشورمان با این میزبانی باعث شد آبروریزی بین المللی شود در حدی که خوسلو بازیکن الغرافه گوشی بگیرد زنگ بزند به دوستانش ورزشگاه را نشان دهد به ریش‌مان بخندند.
۱۰:۴۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|
بازی استقلال ایران و الغرافه قطر به عنوان اولین میزبانی تیمی از کشورمان در رقابت‌های فصل جدید لیگ نخبگان آسیا متاسفانه آنطور که باید آبرومندانه انجام نشد. ایرادات جدی ورزشگاه شهدای شهر قدس که یکی پس از در مقابل شاهدان بین المللی دیگری رخ داد یک آبروریزی ملی را رقم زد. هر چند مدیران فدراسیون و مسئولان برگزاری این مسابقه همچنان نسبت به حواشی این بازی سکوت کرده‌اند ولی آنچه در مقابل دیدگان خوسلو و یارانش رخ داد به هیچ عنوان پاک شدنی و قابل توجیه نیست. به همین بهانه در ادامه به مرور آنچه رخ داد می‌پردازیم:
 
فدراسیون ۵ ستاره روی واکر

* قطع برق در نشست خبری و برق گرفتگی کارگران

 
نشست خبری قبل بازی در حالی در جریان بود که در میانه صحبت‌های جواد نکونام به یکباره برق قطع شد و در ادامه صدای فریادهای دو کارگری که در اثر برق گرفتگی دچار سوختگی شده بودند به گوش رسید. بر اساس فیلمی که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شد دو کارگر که بخشی از بدنشان بدجوری سوخته بود از بقیه درخواست کمک می‌کنند اما نکته اینجاست که بجز چند نفر از مردم عادی کسی به فریادشان نمی‌رسد تا این سوال مطرح شود که آیا نیروی اورژانس در محل ورزشگاه حضور نداشته‌اند یا اینکه حضور داشته و از کمک به این افراد خودداری کرده‌اند.
با توجه به اینکه همه این اتفاقات در مقابل چشمان ناظر ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ داد اولین امتیاز منفی وارد پرونده میزبانی ایران از بازی استقلال و الغرافه شد.
فدراسیون ۵ ستاره روی واکر

* سوژه خنده حریف

 
روز بازی فرا رسید و یکی از شکارهای جالب عکاسان قاب تلخ خنده‌های خوسلو ستاره اسپانیایی الغرافه پس از دیدن چمن ورزشگاه شهرقدس بود. البته به خوسلو بابت چنین برخوردی باید حق داد. او که سابقه بازی در رئال ماردید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را دارد شاید فکرش را هم نمی‌کرد در اولین سفرش به ایران به ورزشگاه قلعه حسن خان برود و پا به چنین چمنی بگذارد.
پیش از بازی در مصاحبه‌ای که به نقل از یوسف دانشیار آنالیزور تیم الغرافه منتشر شد، او گفته بود: «خوسلو از وضعیت زمین ناراحت بود و می گفت چرا این زمین نقطه پنالتی ندارد، بازیکنان الغرافه می گفتند مگر می شود استقلال این چنین امکانات و زمینی داشته باشند و می گفتند عراق با اینکه جنگ زده است، امکانات و زمین بهتری دارد.»
 
فدراسیون ۵ ستاره روی واکر

* برگزاری تمرین الغرافه در تاریکی

 
طبق دستورات فیفا هر تیمی آخرین جلسه تمرینی خود را در ورزشگاه محل برگزاری بازی برگزار می‌کند و بر همین اساس تیم الغرافه نیز روز یکشنبه به ورزشگاه شهر قدس رفت تا آنجا به تمرین بپردازد. منتها در همان بدو ورود تیم قطری ورزشگاه برق نداشت و آنها به ناچار به گوشه‌ای از زمین که روشنایی بهتر داشت رفتند و بدون اینکه برنامه تمرینی خود را شروع کنند صرفا به صحبت با یکدیگر پرداختند.
دقایق طولانی که از زمان حضور الغرافه‌ای ها گذشت برق ورزشگاه وصل شد تا آنها آخرین تمرین خود را برگزار کنند.
 

* مشکل در جانمایی دروبین‌ها

 
چیزی به شروع بازی نمانده بود که خبری به نقل از محسن حکیم، مدیر پروژه VAR منتشر شد مبنی بر اینکه جانمایی دوربین‌های کمک داور ویدئویی مورد تایید ناظران AFC قرار نگرفته و احتمال دارد این بازی بدون استفاده از VAR برگزار شود. خبری که حسابی نگران کننده بود هر چند در ادامه مسئولان برگزاری بازی توانستند کارشناسان کنفدراسیون را راضی کنند اما برای ساعاتی هواداران و بازیکنان دو تیم را در شوک فرو برد.
 

* فاجعه 48 ساعته

 
همه این اتفاقات فقط بخشی از مشکلات فوتبال کشورمان است که در جریان یک بازی بین المللی به فاصله 48 ساعت رخ داده است. بازی استقلال و الغرافه از هفته اول مرحله گروهی است و اهمیت آن به مراتب کمتر از مراحل حذفی و یا تورنمنت‌های بزرگ مثل جام ملتها و جام جهانی است ولی نکته اینجاست وقتی فدراسیون فوتبال ایران توانایی اداره درست جوانب چنین بازی را ندارد آیا انتظار برای میزبانی‌های بزرگتر انتظار بجایی است؟ پاسخ آنقدر واضح است که یکبار دیگر عبارت «فدراسیون پنج ستاره» زیر سوال برود.
این را هم باید در نظر گرفت که برگزاری بازی آسیایی در ورزشگاهی که تا پیش از این میزبان دیدارهای کم اهمیت لیگ برتر خودمان بود حاصل بی‌تدبیری دیگری است که پایتخت ایران را با مشکل فقدان ورزشگاه استاندارد مواجه کرده است.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث