آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۳۵۰۱

مصاف کشتی‌گیر یاغی روس‌ها با عموزاد در روسیه؟

مصاف کشتی‌گیر یاغی روس‌ها با عموزاد در روسیه؟
اگر رحمان عموزاد هم یکی از گزینه‌های حضور در لیگ پادوبنی باشد، مصافی که باید در المپیک بین دو کشتی‌گیر اتفاق می‎‌افتاد، بعد از غیبت شمیل ممدوف در پاریس، این بار در روسیه برگزار می‌شود.
۱۰:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
وانانیوز|

استارت لیگ پادوبنی در روسیه، همزمان با اعلام محرومیت آنها از حضور در رقابت‌های بین‌المللی و رسمی خورد و روس‎‌ها با تعیین جایزه‌های دلاری بالا، از پنج تا 10 هزار دلار، توانستند خیلی از ستاره‌های کشتی دنیا را در هر دوره برگزاری این رقابت‌ها به خاک روسیه بکشانند.

کشتی‌گیران شاخص و عنوان‌دار ایرانی نیز در برخی ادوار لیگ پادوبنی شرکت کرده‌اند. این بار نیز در نیمه اول آذرماه، روس‌ها بنا دارند هفتمین دوره لیگ پادوبنی را برگزار کنند که تک کشتی بین ستاره‌های کشتی دنیاست.

منابع روسی با انتشار عکسی از شمیل ممدوف و رحمان عموزاد، دو مدعی روس و ایرانی وزن 65 کیلوگرم که در مسابقات جهانی 2023 مصاف نزدیکی با هم داشتند، از حضور تیم ایران در این تورنمنت و برگزاری مسابقه در روز 3 آذر خبر داده‌اند.

ممدوف یکی از کشتی‎‌گیرانی بود که از سوی IOC مجوز شرکت در مسابقات المپیک را در وزن 65 کیلوگرم گرفت، بعد از آنکه فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد به دلیل ندادن مجوز شرکت در پاریس به ستاره‌هایش، المپیک را تحریم خواهد کرد، ممدوف به صورت جداگانه به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که می‌خواهد برخلاف تیم روسیه که مسابقات را تحریم کرده، در المپیک حضور داشته باشد که این موضوع با واکنش شدید مامیاشویلی همراه بود که تصمیم آنها برای تحریم المپیک، جمعی بوده و تعجب می‌کند ممدوف چطور چنین پیامی به کمیته بین‌المللی المپیک داده است.

درنهایت هم همانطور که می‌شد حدس زد روس‌ها توانستند جلوی ممدوف را بگیرند و فدراسیون کشتی این کشور در ادامه از غیبت این کشتی‌گیر در پاریس به دلیل مصدومیت خبر داد.

کشتی‎گیری که سال 2023 با شکست رحمان عموزاد، مدال برنز وزن المپیکی 65 کیلوگرم را از آن خود کرده بود. اگر عموزاد هم جزو گزینه‌های اعزام به لیگ پادوبنی باشد، مصافی که احتمالا باید در المپیک بین دو کشتی‌گیر اتفاق می‌افتاد، حالا در روسیه و هفتمین دوره لیگ پادوبنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 
 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کشتی کشتی آزاد
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث