آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۴۳۸۳

چرا ذوب آهن تمایلی به تیمداری در بسکتبال ندارد؟

چرا ذوب آهن تمایلی به تیمداری در بسکتبال ندارد؟
سابقه طولانی باشگاه ذوب در تیمداری، مسئولان کارخانه را در یک رودربایستی با خودشان قرار داده و تصمیم‌گیری در مورد انحلال رشته‌های غیرفوتبالی را برایشان سخت کرده است.
۱۰:۲۷ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
وانانیوز|

تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان با حضور فرزاد کوهیان در رأس کادر فنی، خود رادر لحظات پایانی به مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر رساند تا لیگ پیش رو با 12 تیم برگزار شود. 

ذوبی‌ها اما از قرار معلوم، تصمیم و برنامه‌ای برای حضور در لیگ برتر نداشتند و احتمال کناره‌گیری آنها خیلی زود قوت گرفت. 

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال ایران درباره بحث انحلال تیم ذوب‌آهن اصفهان می‌گوید: واقعا کاری از دست سازمان لیگ برنمی‌آید و آنها کاملا بلاتکلیف هستند. فعلا سرمربی و بازیکن ندارند و باید ببینیم چه کاری خواهند کرد.

اما چرا ذوب آهن با سابقه‌ای طولانی در تیمداری، تمایلی به حضور در صحنه بسکتبال ندارد؟ تا پیش از این، همه ورزش‌هایی که ذوب آهن تحت پوشش داشت، زیرمجموعه باشگاه ذوب آهن بود تا اینکه پای کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان حرفه‌ای‌سازی به میان آمد و باشگاه‌های فوتبال را ملزم کرد تنها در زمینه فوتبال فعالیت داشته باشند. 

این جریان، باشگاه ذوب آهن را مجبور کرد تا رشته‌های غیرفوتبالی خود را به کارخانه ذوب آهن واگذار کند تا فعالیت باشگاه صرفا روی فوتبال متمرکز شود. کارخانه نیز از قرار معلوم،  متمایل به ورزش کارگری و رسالت اجتماعی است و تمایلی به تیمداری حرفه‌ای ندارد. به نظر می‌رسد که سابقه طولانی باشگاه ذوب در تیمداری، مسئولان کارخانه را در یک رودربایستی با خودشان قرار داده و تصمیم‌گیری در مورد انحلال رشته‌های غیرفوتبالی را برایشان سخت کرده است. 

محسن معزی، دبیر فدراسیون بسکتبال نیز می‌گوید: ذوب آهن در مراسم قرعه‌کشی اعلام آمادگی کرده اما حضورشان در لیگ مشخص نیست و چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. 

تعویق یک‌ هفته‌ای لیگ برتر در صورتی که ذوبی‌ها استارتی برای شروع کار زده بودند، می‌توانست کمک مختصری در راه آماده‌سازی تیم بسکتبال باشد اما شروع از نقطه صفر و رقابت در حالی که سایر تیم‌ها، بازیکنان موثر لیگ و حتی بازیکن خارجی خود را هم جذب کرده‌اند در طول لیگ، غیرممکن است. 

انتهای پیام/ 

 
منبع: تسنیم
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین