آهن ملل
اصفهان آهن ۱
فارکس
فارکس
ایرانسیل
کد خبر: ۵۸۶۲۹۷

هاآرتص: اسرائیل همانند درختی است که از درون پوسیده است

هاآرتص: اسرائیل همانند درختی است که از درون پوسیده است
جامعه اسرائیل اکنون شبیه به تنه درختی است که گرچه بزرگ و قطور به نظر می‌رسد اما حلقه‌های داخل آن پوسیده شده و به نحوی تا مغز آن گسترش پیدا کرده‌ و هر آن احتمال شکستن و افتادن درخت وجود دارد.
۰۰:۰۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
وانانیوز|

، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای که به قلم روجل آلور نویسنده و تحلیل‌گر صهیونیست منتشر کرده، هشدار داد، اسرائیل در لبه پرتگاه فروپاشی کامل است و از درون حلقه‌های تشکیل دهنده این تنه درخت دچار پوسیدگی شدید شده‌اند.

به اعتقاد نویسنده، در حال حاضر 6 حلقه اصلی به عنوان خطرات حیاتی ادامه بقای اسرائیل را تهدید می‌کنند که در راس آنها زندگی زیر سایه (کابوس) جنگ است، جنگی که در حال حاضر ابدی می‌نماید و باعث می‌شود که جامعه اسرائیل دیگر تصور زندگی بدون انفجار و فرار به اردوگاه‌ها را به طور کامل از ذهن خود خارج کنند.

این نویسنده صهیونیست در بخش دیگری از مقاله خود تاکید می‌کند که اسرائیلی‌ها از سال 1947 (کشتار مردم فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی) هرگزجنگ اسرائیل پایان نیافته است و زندگی در سایه جنگ، فرار به پناهگاه و زندگی زیر تهدیدهای مستمر، به امری روزمره برای جامعه اسرائیل تبدیل شده است.

اشغال کرانه باختری که شاید در آینده نزدیک شمال نوار غزه هم به آن اضافه شود، اتمسفر بی ثباتی را برای اسرائیل ایجاد و بر واکنش جامعه تحت اشغال و ایجاد شرایط ناامنی برای اسرائیل به وجود آورد.

حلقه سوم تهدید کننده اسرائیل از نگاه این نویسنده، دیکتاتوری رو به گسترش در اسرائیل است به نحوی که اسرائیل هر روز بیشتر از روز قبل به سوی فرد گرایی پیش می‌رود.

چهارمین حلقه ساختار جمعیتی اسرائیل است که با توجه به حضور گروهی از یهودیان دین گرا (حریدیم) خطر فروپاشی اسرائیل را افزایش می‌دهد.

به گفته نویسنده نوع و شرایط زندگی این گروه از یهودیان تاثیرات ویرانگری بر اقتصاد اسرائیل دارد، زیرا آنها نه به دنبال شغل هستند و نه آموزش‌های رسمی را دنبال می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا بار بزرگی بر گرده اقتصاد اسرائیل باشند.

کاهش رتبه بندی اعتباری اسرائیل هم بار مضاعفی را بر اقتصاد اسرائیل وارد آورده و این بار به طور مستقیم به مالیات دهندگان اسرائیلی منتقل شده است، افزایش هزینه‌ها بر اسرائیلی‌ها می‌تواند حلقه پنجم خطری باشد که بقای اسرائیل را تهدید می‌کند.

بدتر شدن شرایط زیست محیطی حلقه ششم و آخر این خطرات است، تراکم جمعیت و بی توجهی بخش رسمی می‌توانند به فروپاشی خطرناکی در بخش محیط زیست شده در حالی که تهدید جمعیتی نیز با توجه به افزایش روند فرسایش جامعه اسرائیل شدت بیشتری به خود می‌گیرد

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین