آهن ملل
اصفهان آهن ۱
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

پیش بینی قیمت دلارفردا دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت دلارفردا دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
قیمت دلار روز یکشنبه با کاهشی محدود در کریدور پنجم عقب‌نشینی محدودی داشت. به تعبیر معامله‌گران بازار ارز، برگشت قیمت این اسکناس حاصل ارزپاشی سیاست‌گذار است و سیاست تثبیت بازار ارز توسط بانک مرکزی در دولت چهاردهم تداوم دارد.
۱۶:۵۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
وانانیوز|

قیمت دلار در دومین روز هفته با کاهش ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومانی در کریدور پنجم عقب نشینی کرد. اسکناس دلار روز یکشنبه در میانه کانال پایانی کریدور پنجم بسته شد.

بررسی بازار ارز حکایت از تعادل در عرضه و تقاضا دارد. معامله‌گران معتقدند دلار از کانال‌های پایانی کریدور پنجم پایین‌تر نمی‌آید و در این محدوده تثبیت شده است و این به خواست سیاست‌گذار است. آنها روند این اسکناس را حرکت رنج می‌دانند. به اعتقاد فعالان بازار ارز با وجودی که دخالت سیاست‌گذار مانع افزایش قیمت دلار می‌شود، اما نهاد تصمیم‌گیر توانایی این را دارد که قیمت را به میانه کریدور پنجم برگرداند، اما نمی‌خواهد.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند روند رنج قیمت دلار متاثر از آرامش اوضاع سیاسی و کاهش انتظارات تورمی است. به اعتقاد آنها تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی پایداری روند رنج دلار در کوتاه‌مدت است. به نظر می‌رسد خوشبینی نسبت به آینده سیاسی کشور انتظارات تورمی را کاهش داده است؛ اما کارشناسان اقتصادی پروسه مذاکرات را بلند‌مدت می‌دانند و معتقدند تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا نمی‌توان انتظار پیشبرد اقدامی برای رفع تحریم‌ها را داشت. آنها می‌گویند فراز و فرودهای دلار ذات بازار و موضوعی عادی می‌دانند.

قیمت تتر ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومانی شد

گفتنی است قیمت درهم روز یکشنبه با کاهش ۳۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۴۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر با قیمت دلار تراز شد و در سطح ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۱۳۰ تومانی معامله شد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار تومانی ایستاد و افت ۱۷۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۵۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۷۴۲ تومانی عرضه شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث