کد خبر: ۱۱۱۰۶۹

ضرورت دستیابی ایران به سهم حداقل یک درصدی از بازارهای جهانی

ضرورت دستیابی ایران به سهم حداقل یک درصدی از بازارهای جهانی
رییس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم ۳۴ صدم درصدی برای اقتصاد ایران در بازارهای جهانی بسیار ناچیز است و باید سهم حداقل یک درصدی را برای سال‌های آینده مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم سهمی متناسب با جمعیت خود را نسبت به دیگر کشورهای دنیا در حوزه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.
۱۵:۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| علی اکبر کریمی در گفت‌وگویی با اشاره به روز ملی صادرات افزود: امروزه صادرات به عنوان یک واقعیت مهم و ضرورت قطعی در صحنه اقتصاد ملی مطرح است و هرچقدر تولیدکنندگان ما برای ارتقای کالاهای تولیدی تلاش کنند و امکان رقابت این کالا‌ها از نظر کیفیت و قیمت در سطح بازارهای جهانی و حضور گسترده‌تر و بهتر آن‌ها در سطح بازارهای جهانی بیشتر فراهم شود، قطعا شرایط مناسب‌تری برای اقتصاد کشور رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: افزایش حجم تولید و حجم فروش کالاهای ایرانی در داخل و خارج کشور قطعا باعث بهبود و رونق در حوزه تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه دوره‌ای که اقتصاد ایران به دنبال جایگزین واردات کالا‌ها بود گذشته و امروز باید رویکرد ما تولید صادرات‌محور باشد. سهم ۳۴ صدم درصدی برای اقتصاد ایران در بازارهای جهانی بسیار ناچیز است و باید سهم حداقل یک درصدی را برای سال‌های آینده مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم سهمی متناسب با جمعیت خود را نسبت به دیگر کشورهای دنیا در حوزه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

وی گفت: استان مرکزی باید با توجه به ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، صنعتی و تولیدی خود در این مسیر تلاش بیشتری به خرج دهد تا سهم بیشتری را در این حوزه به خود اختصاص دهد، قطعا این ظرفیت در صنایع استان وجود دارد و باید با تلاش بیشتر و سازماندهی مناسب‌تر در تشکل‌های صادراتی استان و بازاریابی مناسب و حضور مناسب در بازارهای بین المللی شاهد رشد استان در این بخش باشیم.

کریمی خاطرنشان کرد: از مدیریت ارشد جدید استان انتظار داریم که در زمینه سازماندهی این امور و تقویت صادرات استان تلاش بسیار جدی‌تری داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسمی که در خصوص روز ملی صادرات در سطح ملی و با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم سال جاری پنج شرکت از استان مرکزی به عنوان صادرکنندگان نمونه تقدیر شدند که این مهم جای خوشبختی و تبریک دارد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
محل برند شما
ارسال نظر
captcha
تبلیغات وانا
جدیدترین اخبار
روی خط
پربحث