قانون جدید صدای قلعهنویی را درآورد! عزت الهی تاریخساز شد
آخرین تعویض ما برابر بلژیک، در دقیقه ۸۵ ورود حسینزاده به جای سعید عزت اللهی بود. طبق عادت بازیکنان ایرانی که به قوانین قدیمی پایبند هستند، عزت اللهی سر را پایین انداخته و با طمأنینه مشغول خروج از زمین بود. لحظهای که فریاد قلعه نویی بلند شد، او به خود آمد و سعی کرد دوان دوان بیرون بیاید اما کار از کار گذشته بود!
قانون جدید فیفا در آخرین بازی ژاپن قبل از شروع همین جام جهانی باعث پیروزی چشم بادامیها شد. طبق این قانون و برای جلوگیری از وقت کشی بازیکن بعد از بالا رفتن تابلوی تعویض، فقط ۱۰ ثانیه حق دارد تا از زمین و از هر خطی که نزدیکتر بود خارج شود. میدانیم که بسیاری بازیکنان برای وقت کشی چه کارها که در این لحظه انجام نمیدهند!
در آن بازی بازیکن حریف طولش داد و طبق قانون جدید داور مانع از ورود بازیکن تازه نفس شد. قانون میگوید بازیکن باید یک دقیقه بیرون بماند و تیمش ۱۰ نفره باشد و تازه پس از آن باید توپ به اوت یا کرنر برود تا بازیکن جانشین حق ورود داشته باشد.
در بازی دوستانه ژاپن قبل از یک دقیقه توپ به اوت رفت اما داوران اجازه ورود بازیکن حریف را ندادند. بعد از یک دقیقه نیز توپ در جریان بود و آنقدر بیرون نرفت که ژاپنیها موفق به گشودن دروازه حریف در دقیقه ۸۷ شده و بازی را با همان نتیجه یک بر صفر بردند!
سعید عزت اللهی در دیدار مقابل بلژیک تبدیل به اولین بازیکن تاریخ ما شد که بابت این قانون، تنبیهی را در چنین میدان مهمی متوجه تیم کرد. در دقایقی که بلژیک ۱۰ نفره بود و تیم ما رای گلزنی فشار میآورد، اصلاً قلعه نویی عزت اللهی را بیرون کشید تا حسینزاده به خط حمله کمک کند اما او بنا به عادت تعلل کرد و بیش از یک دقیقه تیم ما هم ۱۰ نفره شد!