انتقاد تند ناگلسمان از بازیکنان آلمان؛ پس از گلزنی نظم تیم را از دست دادیم
ولیان ناگلسمان پس از شکست تیم ملی آلمان برابر اکوادور در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶، با انتقاد از عملکرد شاگردانش اظهار داشت: خودمان باعث شدیم حریف به مسابقه برگردد. تنها هفت دقیقه از گل برتری ما گذشته بود که در دقیقه ۹ گل تساوی را دریافت کردیم و عملاً کنترل بازی را از دست دادیم.
وی یکی از اصلیترین مشکلات تیمش را از بین رفتن نظم تاکتیکی پس از گل نخست دانست و گفت: بعد از اینکه از حریف پیش افتادیم، بیش از حد بینظم بازی کردیم. شروع خوبی داشتیم، اما باید صبورتر عمل میکردیم و آرایش تیمی و جایگیری بازیکنان را بهتر حفظ میکردیم.
سرمربی ۳۸ ساله آلمان با اشاره به ضعف تیمش در حفظ مالکیت توپ افزود: اگر تعداد توپهای از دسترفته از صفر به ۱۰ برسد، طبیعی است که دفاع کردن بسیار دشوار شود. گاهی لازم است برای زدن گل دوم عجله نکنیم و کنترل بیشتری روی جریان مسابقه داشته باشیم.
ناگلسمان ادامه داد: باید یاد بگیریم زمانی که از حریف پیش میافتیم، با آرامش بیشتری بازی را مدیریت کنیم. ضرورتی ندارد بازیکنان دائماً جای خود را تغییر دهند؛ حفظ ساختار و نظم تیمی در چنین شرایطی اهمیت بسیار بیشتری دارد.
وی در پایان بار دیگر از نمایش تیمش انتقاد کرد و گفت: بیش از اندازه بینظم بازی کردیم. اگر میخواهیم در مراحل حذفی موفق باشیم، باید صبر بیشتری داشته باشیم و در جایگیریها و اجرای برنامههای تاکتیکی، منظمتر از این ظاهر شویم.