کد خبر: ۶۶۰۵۳۶

هشدار قاطع عراقچی به آمریکا درباره تنگه هرمز

هشدار قاطع عراقچی به آمریکا درباره تنگه هرمز
وزیر امور خارجه ایران گفت: تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت.
۱۲:۳۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۵
وانانیوز|

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در نشست خبری با فواد حسین عنوان کرد: روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی ابعاد گسترده‌ای دارد و تهران بر تداوم این مسیر مصمم است.

او افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از رفع موانع، تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت و مسئولیت اجرای این ترتیبات تنها بر عهده جمهوری اسلامی است.

عراقچی تاکید کرد: هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیبات موازی، صرفاً به پیچیدگی اوضاع، افزایش تنش‌ها و تأخیر در بازگشایی این آبراه حیاتی منجر خواهد شد؛ کما اینکه سانحه‌ها و درگیری‌های دو شب گذشته در تنگه هرمز گواهی بر این مدعاست.

او عنوان کرد: بر این اساس، از تمامی طرف‌ها تقاضا می‌شود به تفاهم‌نامه امضاشده پایبند باشند و از هرگونه مداخله در فرآیند بازگشایی و مدیریت تنگه هرمز خودداری کنند.

 
منبع: اقتصاد آنلاین
محل برند شما
ارسال نظر
captcha
تبلیغات وانا
جدیدترین اخبار
روی خط
پربحث