کد خبر: ۶۶۰۳۹۸

اعتراف تلخ بیلسا پس از حذف اروگوئه؛ چیزی از خودم بر جای نگذاشتم

مارچلو بیلسا
مارچلو بیلسا پس از حذف تیم ملی فوتبال اروگوئه از جام جهانی ۲۰۲۶، با لحنی انتقادی از عملکرد خودش صحبت کرد و مسئولیت ناکامی این تیم در مرحله گروهی را پذیرفت.
۰۸:۲۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۵
وانانیوز|

تیم ملی فوتبال اروگوئه در آخرین دیدار خود در گروه H جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه یک بر صفر مقابل اسپانیا شکست خورد و با ۲ امتیاز در رتبه سوم جدول ایستاد تا از صعود به مرحله یک‌شانزدهم نهایی بازبماند.

بیلسا پس از پایان این مسابقه گفت: بازی کاملاً برابر بود. ما شایسته تساوی بودیم و باید یک امتیاز از این مسابقه می‌گرفتیم. از نظر عملکردی، تیم مسئله خاصی نداشت.

سرمربی اروگوئه با این حال از نقش خود در ناکامی این تیم انتقاد کرد و اظهار داشت: من نتوانستم از حداکثر ظرفیت و پتانسیل بازیکنان اروگوئه استفاده کنم. با تعویض فدریکو والورده تلاش کردم قدرت و حضور بیشتری در فاز هجومی داشته باشیم، اما در نهایت به نتیجه‌ای که می‌خواستیم نرسیدیم.

بیلسا در پاسخ به این پرسش که در پایان همکاری خود چه چیزی برای فوتبال اروگوئه باقی گذاشته است، با صراحتی کم‌سابقه گفت: هیچ چیزی به فوتبال اروگوئه ندادم. هر کمکی که یک مربی به تیم ملی می‌کند، اگر خروجی مثبتی نداشته باشد، بی‌فایده است.

وی ادامه داد: اگر از من بپرسید در اروگوئه چگونه به یاد آورده می‌شوم، می‌گویم به‌عنوان کسی که چیزی از خود بر جای نگذاشت.

با پایان دیدارهای گروه H، تیم‌های ملی اسپانیا و کیپ‌ورد به مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کردند. اسپانیا با ۷ امتیاز صدرنشین شد و کیپ‌ورد نیز با ۳ امتیاز و سه تساوی، به‌عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شد. اروگوئه با ۲ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/

محل برند شما
ارسال نظر
captcha
تبلیغات وانا
جدیدترین اخبار
روی خط
پربحث